• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Piata DIY - atitudinea de consum si asteptarile romanilor fata de brandurile de retail DIY

Piata DIY - atitudinea de consum si asteptarile romanilor fata de brandurile de retail DIY

Compania IMRCG Consulting a anuntat recent rezultatele celei de a doua ediţii a Studiului anual „Atitudinea de consum şi aşteptările românilor faţă de brandurile de retail DIY”, prima cercetare de piaţă din România care măsoară poziţionarea lanţurilor de magazine de tip DIY în percepţia populaţiei din mediul urban.

În timp ce Praktiker rămâne în continuare brandul cu cele mai mari punctaje la notorietate şi preferinţele cumpărătorilor, pe următoarele poziţii se înregistrează schimbări notabile. bauMax şi Dedeman marchează creşteri de notorietate faţă de anul trecut, pe fondul extinderii reţelelor de magazine.
„Ediţia a doua a studiului arată ce cote de notorietate şi de preferinţă au reuşit să cucerească sau, dimpotrivă, să piardă principalii jucători de pe piaţa de bricolaj din România, în lupta pe care o dau pentru poziţionarea cât mai favorabilă în mintea românilor”, declară Monica Vîlcu, Director General IMRCG Consulting.

„Studiul ilustrează şi schimbările apărute în aşteptările consumatorului român faţă de magazinele specializate, dar şi criteriile care contează cel mai mult în decizia lui de a cumpăra”.

Praktiker ocupă prima poziţie în topul magazinelor de bricolaj din România în termeni de notorietate totală, 97% dintre respondenţi cunoscând această marcă chiar şi numai după nume (indicatorul notorietăţii arată cât de puternică este imaginea mărcii în mintea oamenilor).

Compania germană este secondată de Dedeman, cu un punctaj de 79%, în creştere faţă de 2009 (43%), pe fondul deschiderii mai multor magazine în intervalul scurs de la prima măsurare. Bricostore ajunge pe a treia poziţie, cu o notorietate totală de 68%, în timp ce bauMax se plasează pe locul patru, la distanţă foarte mică de lanţul de magazine francez (61%).

Creşterea bauMax (2009: 40%) apare de asemenea ca efect al extinderii. În topul notorietăţii „top of mind” (procentul celor care menţionează un brand ca fiind primul la care se gândesc dintr-un anumit domeniu), primul loc este de asemenea ocupat de Praktiker (44%), aflat în urcare cu 4,2 procente faţă de anul trecut (2009: 39,8%). Bricostore reuşeşte să păstreze locul doi, cu o notorietate „top of mind” de 17%, în uşoară scădere faţă de 2009 (19,1%).

Marca românească Dedeman se apropie de poziţia a doua, cu un punctaj de 12%, marcând din nou o creştere faţă de anul trecut (2009: 7,4%).

Comparativ cu anul trecut, clientul magazinelor de tip DIY a devenit mult mai exigent în aşteptările pe care le are când merge la cumpărături. Toate criteriile de evaluare ale magazinului ideal au consemnat creşteri vizibile, de cel puţin 4 puncte procentuale faţă de 2009. În 2010, un număr mai mare de clienţi consideră că este important ca magazinul să aibă o gamă largă de produse (90%, faţă de 81% în 2009), să fie bine organizat, iar produsele uşor de găsit (82%, faţă de 75% în 2009) şi să ofere un raport bun preţ-calitate (82%, faţă de 75% în 2009).

Cele trei criterii amintite cântăresc cel mai mult în alegerea magazinului. Toate celelalte aspecte (amabilitatea şi pregătirea angajaţilor, serviciile disponibile, ambianţa etc.) au înregistrat creşteri ale aşteptărilor între 4 şi 12%. Cei mai mulţi români care au cumpărat în ultimele 6 luni produse de bricolaj au ales să meargă la Praktiker (74%), marca germană pierzând faţă de anul trecut 3,2 procente din clienţii săi pe fondul reducerii expansiunii. Pe locul doi se află în continuare Bricostore, către care s-au îndreptat 34,2% dintre cumpărători (o scădere de 4 procente faţă de 2009), iar pe locul 3 Dedeman, cu 31%. Marca românească reuşeşte să se plaseze mai sus faţă de 2009 cu 15,8 procente, datorită expansiunii reţelei în oraşe noi.

Clasamentul mărcilor preferate de retail DIY păstrează ordinea primilor trei competitori. Praktiker este preferat de 42% dintre respondenţi (2009: 42%), Bricostore de 16% dintre ei (2009: 15%), iar Dedeman de 11% dintre cei intervievaţi (2009: 6,6%).

În ultimul an întreaga piaţă de bricolaj a simţit o reducere semnificativă. Printre cele mai afectate categorii de produse se disting bucătăriile, electrocasnicele mari, echipamentele pentru fitness şi electrocasnicele mici.

Studiul a fost realizat de compania IMRCG Consulting în perioada aprilie – iulie 2010, pe un eşantion de 1000 de respondenţi, reprezentativ pentru mediul urban din România, folosind diferite caracteristici socio-demografice. Eşantionul conţine reprezentanţi ai tuturor grupurilor demografice din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani.

IMRCGConsulting este o companie specializată în cercetări de produs/serviciu şi marcă, cercetări asupra imaginii companiei, cercetări „business-to-business”, cercetări prin intermediul reţelelor de teren, cercetări realizate prin telefon, cercetare media, cercetare de reclamă şi în domeniul reţelei comerciale/distribuţie numerică în domenii convenţionale şi neconvenţionale (FMCG, medical şi farmaceutic, piaţa industrială, retail, construcţii etc.).






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//