• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Petrom: Profit net de 807 milioane de lei in primul trimestru din 2010

Petrom: Profit net de 807 milioane de lei in primul trimestru din 2010

 Profit net de 807 milioane de lei în primul trimestru al acestui an, ajungând la 807 milioane de lei, comparativ cu 325 de milioane de lei în perioada similară din 2009, un impact pozitiv avându-l preţul favorabil al ţiţeiului şi eforturile privind reducerea costurilor, conform rezultatelor companiei.


Profitul net CCA a crescut cu 96 la sută în primul trimestru al acestui an, ajungând la 779 milioane de lei, comparativ cu 398 de milioane de lei în perioada similară din 2009.


 Vânzările companiei au crescut uşor cu două procente, până la 3,934 miliarde de lei, faţă de 3,87 miliarde de lei în primul trimestru al anului trecut. În schimb, personalul Petrom s-a redus cu 19 procente în ritm anual, până la 27.626 de angajaţi în trimestrul I 2010, de la 34.013 angajaţi în T1 2009.


 'În primul trimestru al anului 2010 am reuşit să continuăm îmbunătăţirea constantă a rezultatelor noastre, în pofida mediului de activitate dificil, în care efectele obişnuite ale sezonalităţii au fost amplificate de recesiunea economică.


În Explorare şi Producţie, iarna dificilă şi declinul natural au dus la scăderea producţiei în România, în timp ce producţia de ţiţei din Kazahstan a continuat să crească datorită contribuţiei zăcământului Komsomolskoe.În plus, am continuat să îmbunătăţim situaţia costurilor.


În Rafinare şi Marketing, rezultatele au fost susţinute de operarea optimizată a rafinăriilor şi de reducerea costurilor, aspecte ce au contribuit la compensarea vânzărilor mai reduse din marketing şi a marjelor mai mici.


 În G&E, vânzările de gaze au fost susţinute de iarna grea, în timp ce construcţia centralei electrice Brazi a progresat conform graficului", a declarat directorul general executiv al Petrom, Mariana Gheorghe.


Potrivit acesteia, Petrom îşi va continua programul amplu de investiţii, axate, în proporţie de 50 la sută, pe explorare şi producţie, urmărind, totodată, implementarea în timp util a majorării capitalului social, aprobată de acţionari, pe 29 aprilie 2010.


În primul trimestru al acestui an, rezultatele Petrom au fost influenţate de evoluţia pozitivă a preţului la ţiţei. Preţul ţiţeiului Ural, preţul de referinţă pentru România, a fost cu 72 la sută mai mare faţă de T1 2009, contrabalansând impactul negativ al marjelor de rafinare mai mici, comparativ cu T1 2009.


EBIT-ul Grupului a înregistrat valoarea de 947 milioane de lei, cu mult peste nivelul din T1 2009. Rezultatul financiar net a fost de 14 milioane de lei, mai mic decât în T1 2009, în special ca efect al creşterii costurilor de finanţare. Profitul net repartizabil acţionarilor societăţii-mamă a fost de 803 milioane de lei, cu 138 la sută mai mare decât în T1 2009.


EBIT CCA, excluzând elementele speciale, a crescut de peste două ori, la 913 milioane de lei. EBIT CCA, excluzând elementele speciale, este recalculat după eliminarea efectului net pozitiv al elementelor speciale, în valoare de cinci milioane lei, precum şi a câştigurilor din deţinerea stocurilor, de 29 milioane de lei.


Producţia de ţiţei, gaze şi condensat a Grupului Petrom a fost de 7,55 milioane bbl, cu patru procente mai mică faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, ca urmare a producţiei mai mici din România.

În România, producţia totală de ţiţei, gaze şi condensat a atins valoarea de 15,87 milioane bep, cu şase procente mai mică faţă de T1 2009. Producţia de ţiţei a fost de 7,55 milioane bbl (barili, echivalentul a 159 litri - n.r.), cu patru la sută mai mică decât în T1 2009, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile şi a declinului natural al producţiei, care nu a putut fi compensat în totalitate de sondele noi forate şi de programul de lucrări la sonde.

Producţia de gaze a atins valoarea de 8,32 milioane bep, fiind cu şapte procente mai mică faţă de T1 2009. Scăderea producţiei de gaze a fost determinată de aceiaşi factori care au afectat producţia de ţiţei. Producţia de ţiţei şi gaze din Kazahstan a crescut cu 70 la sută, atingând valoarea de 0,82 milioane bep în T1 2010, în principal datorită punerii treptate în producţie a zăcământului Komsomolskoe. Volumul vânzărilor consolidate a scăzut cu cinci procente în T1 2010, comparativ cu T1 2009, urmând evoluţia producţiei.

Grupul austriac OMV este acţionarul majoritar al Petrom, cu o participaţie de 51,01 la sută, în vreme ce Ministerul Economiei şi Comerţului deţine un pachet de 20,64 la sută din acţiuni, iar Fondul Proprietatea 20,11 la sută. Petrom este cea mai mare companie românească de petrol şi gaze, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Rafinare şi Produse Petrochimice, Marketing, Gaze Naturale şi Energie.


 Petrom exploatează rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 0,9 miliarde de barili echivalent petrol, are o capacitate maximă anuală de rafinare de opt milioane tone şi circa 550 de staţii de distribuţie carburanţi în România. Compania deţine, de asemenea, o reţea internaţională de 257 de benzinării, localizate în Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia.

 

 

Material furnizat de Agentia nationala de Presa Agerpres






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//