• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

S.C Oltchim S.A a incheiat 2008 cu o cifra de afaceri in crestere, dar cu un rezultat financiar negativ

S.C Oltchim S.A a incheiat 2008 cu o cifra de afaceri in crestere, dar cu un rezultat financiar negativ

S.C Oltchim S.A Ramnicu Valcea (OLT) a incheiat  anul 2008 cu o cifra de afaceri in crestere cu 11,3% de la 1.749.872 mii lei in anul 2007 la 1.946.943 mii in anul 2008. Rezultatul financiar al societatii a fost puternic afectat de efectele crizei economice internationale din ultima parte a anului 2008, evolutia nefavorabila din ultimul trimestru contribuind la o pierdere totala preliminata pe 2008 de 225.646 mii lei.

"Prioritatea noastra pe 2009 este sa mentinem eficienta operationala la nivelul companiei si sa atragem resursele financiare necesare pentru investitiile absolut vitale in securizarea materiilor prime. Aceasta ne va permite asigurarea unor preturi competitive la produsele noastre pe plan international", a declarat Constantin Roibu, Director General al S.C Oltchim S.A.

S.C Oltchim S.A isi valorifica la export peste 75% din cifra de afaceri, iar din aceasta pozitie a resimtit efectele crizei internationale incepand cu luna octombrie 2008, cand preturile medii de vanzare la export a produselor sale au scazut cu mai mult de 30%. Alte efecte alte crizei financiare care au afectat rezultatele companiei in 2008.

Criza financiara mondiala a condus si la o lipsa de lichiditati pe piata interna cu consecinte in probleme financiare ale unor clienti interni, motiv pentru care s-au creat provizioane pentru suma de 14.422 mii lei. Cresterea dobanzilor pe pietele interbancare, in special pe piata romaneasca a avut consecinte nefavorabile asupra activitatii Oltchim.

Astfel ROBOR la o luna (creditele in lei contractate de Oltchim sunt raportate la acest indicator) a crescut pe pietele interbancare din Romania in semestrul II de la 12,01% la 30 iunie 2008, la 15,35% la 31 decembrie 2008, in interiorul perioadei (luna octombrie) atingand si 50%.

De asemenea, euroIBOR la o luna a crescut de la 4,44%, la 30 iunie 2008, pana la 5,197% la jumatatea lunii octombrie 2008. euroIBOR a inceput sa scada spre finalul anului (sfarsit noiembrie si luna decembrie), dar dobanzile pe perioada iulie – octombrie au fost mari. Astfel, in conditiile unui portofoliu de credite comparabil ca valoare cu semestrul I, in semestrul II valoarea dobanzilor achitate de OLTCHIM este cu 6.999 mii lei mai mare (38.204 mii lei valoare dobanzi achitate in semestrul II comparativ cu 31.205 mii lei valoare dobanzi achitate in semestrul I).






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//