Istoria Bosch a început acum 125 de ani cu domeniul auto
  • EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Istoria Bosch a început acum 125 de ani cu domeniul auto

Istoria Bosch a început acum 125 de ani cu domeniul auto

În urmă cu 125 de ani, la 15 noiembrie 1886, Robert Bosch a înfiinţat la Stuttgart „Atelierul de mecanică fină şi inginerie electrică”, punând astfel temelia firmei care a devenit unul dintre principalii producători mondiali de sisteme de injecţie pentru motoare diesel şi cu aprindere prin scânteie şi de sisteme de siguranţă pentru autovehicule, cum sunt sistemul de antiblocare la frânare (ABS) şi programul electronic de stabilitate ESP®. Încă de la început, Bosch a jucat un rol decisiv în transformarea autovehiculului în mijlocul de transport de masă al secolului XX.

Fabricarea în 1897 a unui dispozitiv de aprindere de joasă tensiune, cu magnetou, pentru motoarele autovehiculelor, a reprezentat începutul unui lung şir de inovaţii Bosch. A urmat în 1902 sistemul de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune. Acesta a fost o reuşită comercială esenţială pentru ascensiunea companiei către poziţia de furnizor major de tehnologie auto. Anul 1913 a adus lansarea sistemului de iluminare Bosch pentru autovehicule, cu propria sa sursă de alimentare, formată din generator şi baterie. Au urmat alte inovaţii: demaroare, claxoane, ştergătoare de parbriz, frâne, etc. Aceste produse Bosch au făcut ca autovehiculele din acea perioadă să fie mai bine adaptate utilizării cotidiene şi au adus o mare contribuţie la sporirea confortului şi siguranţei. Între 1910 şi 1925, numărul de autovehicule produse în Germania a crescut de la 14.000 la peste 70.000 de unităţi pe an. Odată cu creşterea numărului de motorizări s-au diversificat şi metodele de reparare.

Bosch a recunoscut încă de la începutul anilor ‘20 necesitatea de a crea o reţea de service-uri auto pentru montarea produselor sale şi repararea autovehiculelor. Bazele pentru crearea unei astfel de reţele au fost puse la 1 ianuarie 1921. Astfel, atelierul de service auto din Hamburg Max Eisenmann & Co. a devenit primul ''atelier oficial de montare şi reparaţii al Robert Bosch A.G.”. Aşa a început era Bosch Service.

În ultima jumătate a secolului XX, semiconductoarele au devenit componente-cheie ale noilor sisteme electronice, prezente peste tot, de la sistemele de gestionare a motorului la cele de asistare a şoferului.  Fără inovatoarea tehnologie Bosch, senzorul lambda (1976), care permitea reglarea gazelor de eşapament prin utilizarea unui convertizor catalitic, nu ar fi putut apărea, la fel ca şi sistemul de antiblocare la frânare ABS (1978) sau programul electronic de stabilitate ESP (1995). De la introducerea acestora, ABS şi ESP® au contribuit în mod semnificativ la creşterea siguranţei rutiere şi la reducerea numărului de accidente grave.

Compania continuă să se concentreze pe aceste tehnologii de viitor. Alte noi sisteme create de Bosch ajută la reducerea consumului de carburant şi a emisiilor poluante ale autovehiculelor propulsate de motoare cu ardere internă. În acelaşi timp, compania avansează în direcţia electrificării sistemului de propulsie al autovehiculelor. Sistemul complet hibrid paralel dezvoltat de companie, care permite autovehiculului să funcţioneze doar cu energie electrică, a intrat deja în producţia de serie pentru VW şi Porsche, iar în acest moment sunt în faza de dezvoltare sisteme de propulsie exclusiv electrice.

Repere cronologice din istoria auto Bosch:

1887 Dispozitivul de aprindere cu magnetou pentru motoare staţionare
1897 Dispozitivul de aprindere cu magnetou de joasă tensiune pentru motoare de autovehicule
1902 Dispozitivul de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune, având bujie cu scânteie
1909 Gresor Bosch (pompă de ungere pentru motoare)
1913 Sistemul Bosch pentru iluminare auto
1927 Pompă de injecţie Diesel pentru autovehicule comerciale
1932 Primul aparat de radio pentru autovehicule produs în serie în Europa
1936 Pompa de injecţie Diesel pentru automobile
1937 Pompa de injecţie de benzină pentru motoare de aeronave
1951 Sistemul de injecţie directă de benzină pentru autovehicule cu motor în 2 timpi
1954 Sistemul de injecţie directă de benzină pentru motoare în 4 timpi
1960 Pompa de injecţie motorină cu distribuitor, VM
1967 Sistemul electric de injecţie de benzină (D-Jetronic)
1975 Pompa de injecţie motorină cu distribuitor, VE
1976 Sondă Lambda (de oxigen) pentru convertoare catalitice cu trei căi
1978 Sistemul de antiblocare la frânare, ABS
1979 Sistemul electronic de gestionare a motorului (Motronic)
1980 Unitatea electronică de comandă a airbagului
1983 Sistemul electronic de comandă pentru cutii automate de viteză
1986 Sistemul electronic de comandă diesel EDC 
1986 Sistemul de control al tracţiunii TCS
1989 Sistemul de navigaţie pentru autovehicule TravelPilot IDS
1991 Sistemul Motronic cu reţea CAN
1995 ESP - Programul electronic de control al stabilităţii
        Sistemul de navigaţie prin satelit Travelpilot cu instrucţiuni verbale
1995 Senzorul microelectromecanic (MEMS)
1997 Sistemul de injecţie de motorină common-rail
2000 Sistemul de injecţie directă de benzină DI-Motronic
2002 Sistemul de management electronic al acumulatorului (EBM)
2003 Sistemul de injecţie diesel common-rail cu injectoare piezoelectrice
2004 Denoxtronic - sistemul de tratare a gazelor de eşapament pentru autovehicule diesel comerciale
2005 Sistemul pentru vederea pe timp de noapte pentru autovehicule
2006 Sistemul de injecţie directă de benzină cu injectoare piezoelectrice
2007 Sistemul Start-stop
2008 Sistemul semi-autonom de asistenţă la parcare
2009 Asistentul pentru vederea pe timp de noapte cu capacitate de detectare a pietonilor
2010 Sistem de propulsie paralel complet hibrid pentru autovehicule
Sistem de frânare de urgenţă pe bază de senzori radar şi cameră video


Departamentul Automotive Aftermarket (AA) oferă companiilor care activează în domeniul auto post-vânzare şi service-urilor auto o gamă completă de echipamente de diagnoză şi service, precum şi o gamă variată de piese de schimb – de la piese noi sau recondiţionate, la soluţii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât şi pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul său include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât şi produse şi servicii post-vânzare dezvoltate şi fabricate in-house.

Peste 10.000 de angajaţi în 140 de ţări şi o reţea logistică globală, asigură distribuţia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienţi, într-un mod rapid şi la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA oferă tehnologie de testare şi aparatură pentru service-urile auto, software de diagnoză, programe de training-uri şi servicii de informare. În plus, departamentul Automotive Aftermarket (AA) este responsabil şi pentru dezvoltarea conceptului de service-uri auto „Bosch Car Service”, cea mai mare reţea de service-uri independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de parteneri. De asemenea, AA are mai mult de 500 de parteneri „AutoCrew”.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. În anul fiscal 2010, circa 283.500 de angajaţi au generat vânzări de aproximativ 47,3 miliarde de euro, în domeniile echipamentelor pentru autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum şi echipamentelor pentru construcţii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele peste 300 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări.

Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare reprezintă fundaţia creşterii concernului german. Bosch a cheltuit în 2010 aproximativ 4 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi a înregistrat aproximativ 3.800 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch urmăreşte să sporească calitatea vieţii, oferind soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile.

Cititi mai multe articole din arhiva Istorie Brand Info