• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Nescafe

Nescafe

Majoritatea lucrurilor care ne inconjoara au o legenda privind originea lor. Legenda originii cafelei este legata de Kaldi, un pastor de capre, care a trait in Etiopia in urma cu mai mult de 1000 de ani. El a observat comportamentul ciudat al caprelor dupa ce acestea se hraneau din tufele de cafea. Chiar si caprele batrane zburdau pline de energie. Kaldi a spus povestea unor calugari, iar acestia au obtinut o bautura din boabele de cafea care ii ajuta sa stea treji toata noaptea. Bautura a devenit cunoscuta sub numele de "kahweh", termen arab pentru "revigorant".

 

Dincolo de legenda, descoperirea cafelei a dus la cultivarea sa comerciala, care este atestata pentru prima oara in secolul al XV-lea in Etiopia, unde cafeaua creste salbatic. Consumul de cafea s-a raspandit in Yemen, Egipt, Siria si Turcia. Cafeaua era cunoscuta sub denumirea de "vinul Arabiei", aparent datorita faptului ca Musulmanii care nu aveau voie sa consume vin foloseau cafeaua ca si substitut datorita efectului ei stimulator. Obiceiul de a bea cafea s-a raspandit rapid si in 1615 ajungea in Venetia primul transport pe mare din Turcia. In secolul al XVII-lea, existau deja in Europa numeroase cafenele. Din Marea Britanie si alte tari europene, cafeaua a fost dusa in Virgina, America.

 

Boaba nobila de cafea isi incepe existenta ca o floare pe planta de cafea. Aceasta din urma se aseamana cu un arbust de laur si produce o recolta de cirese rosii la aproximativ sase ani. Ciresele contin boabele care se extrag prin uscarea sau decorticarea fructului. Ulterior, boabele sunt sortate pe categorii de calitate, in functie de culoare si marime.

 

Cafeaua solubila se produce exact ca si cafeaua macinata: boabele sunt amestecate, prajite si macinate. In cazul cafelei Nescafe, boabele sunt si filtrate. Dupa filtrarea cafelei fermentate se elimina apa prin una dintre cele doua metode: spray drying or freeze drying. Metoda spray dry consta in trecerea cafelei fermentate printr-un jet continuu de aer fierbinte pentru a "atomiza" lichidul in particule fine. Astfel se obtine o cafea pudra, cu textura fina, cum este Nescafe Braséro. Daca particulele de cafea sunt din nou udate si uscate se formeaza aglomerarile de granule care se gasesc in pachetele de cafea solubila Nescafe Classic.

 

Prin freeze drying, cafeaua fermentata este inghetata instantaneu la minus 40°C, apoi macinata in particule de cafea. Grauntele obtinute se incalzesc la temperaturi scazute in camere de vacuum, in asa fel incat cristalele de apa se evapora, lasand in urma granule de cafea freeze dried. In urma procedeului descris rezulta o cafea de calitate superioara, spre exemplu Nescafe Montego sau Nescafe Gold.

 

Compania Nestlé a fost abordata de un reprezentant al Institutului Brazilian de Cafea, care cauta o modalitate de a pastra surplusurile enorme de cafea verde. La acel moment, o parte din recolta se distrugea pentru a preveni prabusirea pretului deja scazut al cafelei. Institutul a solicitat ca Nestlé sa produca niste cuburi de cafea care sa retina aroma cafelei si sa fie in acelasi timp solubile in apa.

 

O alta intentie a Institutul Brazilian era sa beneficieze de forta de vanzare a companiei Nestlé si sa sporeasca cererea pentru acest produs prin activitati de marketing. Nestlé a acceptat provocarea intr-un laborator din Elvetia, condus de domnul Max Morgenthaler. Dupa sapte ani de cerecetare, rezultatele dorite au fost obtinute in primavara anului 1937.

 

In 1938 s-a nascut Nescafe. Nescafe, derivat din numele companiei Nestle si Cafe, a fost produs pentru prima oara in Orbe la aproximativ 50 kilometri de Nord Vest de Vevey. Nescafe a fost introdus oficial in Elvetia, la 1 Aprilie 1938, sub forma de pudra – nu cuburi cum s-a solicitat initial si a fost ambalat in cutii. La acel moment problema delicata a conservarii aromei de cafea a putut fi solutionata numai prin adaos de carbohidrati.

 

In anul 1939 Nestlé a reusit sa infiinteze un centru de productie Nescafe in Franta, apoi in Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. Pe timp de razboi, nevoile armatei aveau prioritate, iar Nescafe a devenit un produs obisnuit pe listele de cumparare ale agentiilor guvernamentale, in special in Statele Unite. Datorita intrebuintarii sale de catre armata, Nescafe a devenit o bautura de prima necesitate in Europa.

 

Spre sfarsitul anilor 40, centre de productie fusesera infiintate in Elvetia, Statele Unite, Franta, Africa de Sud, Argentina si Mexico. Consumul deja se raspandise la nivel mondial. Americanii au introdus cafeaua in Japonia, care ulterior a devenit una dintre cele mai mari piete de desfacere pentru Nescafe. In 1952, Nescafe a fost produs fara carbohidrati, pentru prima oara. Din acest moment se produce 100% din cafea pura.

 

Nestlé a inventat tehnologia freeze dryed, permitand imbunatatirea calitatii cafelei solubile. Cu aceasta ocazie, Nestlé a segmentat pe vertical piata prin lansarea produsului Nescafe Gold (si Taster`s Choice in Statele Unite) la un pret superior, in paralel cu mentinerea brandului pudra la pret de mijloc.

 

1967 - Procesul de "aglomerare" este dezvoltat pentru produsele spray-dried. Prin urmare, Nescafe se prezinta in granule atractive si cu grad sporit de solubilitate. Pentru a veni in intampinarea cererii consumatorilor pentru o mare diversitate de gusturi, s-a trecut la segmentarea orizontala prin oferirea de amestecuri cu grade variate de prajire, intr-o gama completa Nescafe: de la variante foarte aromate si delicate la variante tari cu gust intens de cafea prajita. Mai tarziu, la inceputul anilor 1980, Nescafe a inceput sa se extinda in retete precum cappuccino, cafea cu lapte, bauturi ready to drink.

Cititi mai multe articole din arhiva Istorie Brand Info