• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Ford

Ford

Nascut pe 30 iulie 1863 la Springwells, Township, Wayne County in Michigan, Henry Ford era fiul cel mai mare din cei 6 copii ai lui William si Mary Ford, o familie prospera de fermieri. Isi impartea timpul intre scoala si municle agricole. Din frageda pruncie, arata interes pentru mecanica. Astfel ca va deveni un geniu. Astazi, este recunoscut drept una dintre cele mai importante figuri din industrie.

 

In 1875, la 12 ani, Henry isi petrece intregul sau timp liber intr-un mic atelier, echipat chiar de el. El a construit aici primul sau motor cu aburi, la varsta de 15 ani, inainte de a-si parasi casa in 1879 pentru un oras vecin cu Detroit, unde va aprofunda cunostintele de mecanica, revenind uneori acasa pentru a-si ajuta familia la muncile campului. Va invata timp de 3 ani dupa care se va intoarce la Dearborn. Apoi, isi va dedica timpul repararii motoarelor cu vapori, in diferite ateliere, si intretinerii utilajelor de la ferma tatalui sau. In 1888 se va casatori cu Clara Bryant si isi va intretine familia angajandu-se intr-o otelarie.

 

In 1891, Ford devine inginer la "Ediso Illuminating Company" din Detroit. Promovarea sa in 1893 ii va oferi timpul si mijloacele mobilizarii atentiei catre experimentarea motoarelor cu combustie interna. Experimentele sale cunosc apogeul in 1896 cand a realizat propriul sau vehicul automotor- Cvadriciclul. Primul motor Ford din istorie a fost testat in bucataria familiei Ford. O data cu aceasta tentativa, el a realizat un motor instalat pe un sasiu, echipat cu 4 roti de bicicleta. Astfel a luat nastere prima masina Ford.

 

In 1899, Henry demisioneaza de la Edison si organizeaza "Detroit Automobile Company". Un an mai tarziu, compania da faliment. In acest timp, el concepe si construieste mai multe masini de curse. Ford Motor Company a fost fondata in 1903. Henry Ford, cu 25, 5% actiuni devine vice presedinte si inginer sef. Incet, incet la fabrica Ford din bulevardul Mach din Detroit au ajuns sa se construiasca mai multe masini pe zi. Doi sau trei oamnei se ocupau de cate o masina utilizand componente cumparate din afara tarii. Prima masina terminata a fost vanduta in 23 iulie 1903.

 

Henry devine astfel presedinte si proprietar in 1906. Henry Ford si-a indeplinit visul de a produce un automobil la un pret rezonabil, fiabil si eficient datorita modelului T, in 1908. Acest vehicul a deschis o noua epoca. Era usor de condus si de intretinut si se comporta bine pe drumurile grele. Acesta a fost un succes imediat. In 1919, Henry si fiul sau, Edsel, vor recumpara participatiunile actionarilor minoritari si vor deveni singurii proprietari ai companiei. Edsel, care ii va succede tatalui sau ca prim presedinte, va detine aceasta functie pana la moartea sa in 1943.

 

Relatiile dintre Ford Motor Company si Romania incep in 1928, cand Andrei Popovici, secretarul Legatiei Romane la Washington, ii decerneaza lui Henry Ford, un inalt ordin al Casei Regale Romane ca "binefacator al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relatiilor sociale si internationale". In 1931 Ford deschide o firma de vanzari in Romania iar mai tarziu Guvernul Romaniei comunica filialei Ford din Anglia disponibilitatea de a deschide la Bucuresti o linie de asamblare . Astfel, in 1935, Ford a achizitionat un teren in cartierul bucurestean Floreasca unde a construit o uzina moderna dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est. Aceasta putea ansambla anual 2500 de automobile si camioane.

 

Inca de la inceput, Ford Romania s-a implicat in sportul cu motor, oferind sasiuri echipate cu motoare V8 pilotilor Mihai Sontag, Petre Cristea si Alexandru Berlescu. Initiativa avea sa se finalizeze cu rezultate majore, Petre Cristea obtinand in 1936 prima victorie pentru Ford in raliul Monte Carlo. Petre Cristea ( 1909-1995) este incontestabil cel mai mare pilot roman al tuturor timpurilor. Cariera sa este legata in totalitate de firma Ford. Prototipurile de competitii create de el, plecand de la platforma Fordului V8 de 95CP, au impresionat lumea sportului cu motor si au adus firmei Ford prima victorie in raliul de la Monte Carlo in 1936.

 

O parte din operatiunile de preparare a masinii cu care s-a concurat in '36 s-au efectuat in atelierele firmei Ford Romania. Caroseria automobilului, realizata din materiale de aviatie, a fost realizata in garajul fabricii de ciocolata "Zamfirescu". Cristea efectuase in tara peste 1000 de antrenamente si pregatise masina atent pentru aceasta proba: carburator special Weber, cutie de viteze cu cele mai scurte rapoarte si blocarea satelitilor diferentialului. Decernarea premiilor are loc in 31 ianuarie 1936, zi in care Cristea implinea 27 de ani. Reprezentantii Ford sunt luati prin surprindere intrucat in cursa nu participa nici o masina de "uzina". Printre invinsii sai se aflau echipele de uzina a celor mai renumite marci. Marii fotografi ai lumii raspandesc in intreaga lume fotografii cu ciudata masina cu care concurase Cristea.

 

In 1986, Cristea si Zamfirescu au fost invitati la Monaco de uzinele Ford din Koln si de Automobile Club de Monaco pentru a sarbatori o jumatate de secol de la victorie. Romanii au fost prezentati asistentei ca fiind "cei care au realizat cea mai mare surpriza a raliului". Pentru Ford victoria in raliul Monte Carlo s-a repetat in 1939 si in alte editii desfasurate pena in prezent. Pentru Romania aceasta victorie a ramas din pacate unica si de aceea ea are o semnificatie aparte.

Cititi mai multe articole din arhiva Istorie Brand Info