• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Televiziunea a ucis reclama radio?

Televiziunea a ucis reclama radio?

Titlul pare o constatare mai degraba decat o intrebare si in orice caz nu suna a noutate. Cu toate acestea eu insist asupra caracterului interogativ al titlului. Da, e inca sub semnul intrebarii! De ce spun asta? Pentru ca in tarile parintilor publicitatii ca USA sau UK radioul inca se mentine pe primul loc ca si mediu de impact. Pentru ca e mai comod, pentru ca publicul e mai captiv decat in cazul televizorului, pentru ca prime-time-ul e dimineata cand consumatorul e cu mintea fresh.


In Romania, din pacate, raspunsul la intrebarea din titlu este afirmativ. De fapt reclama radio n-a fost niciodata prea aproape de televiziune in topul preferintelor anunciatorilor desi e evident ca si noi, la fel ca si britanicii sau americanii, ascultam radio in masina, acasa, la munca, pe strada, aproape peste tot.


Brandurile mari ce doresc acoperire nationala prefera mediile cu impact vizual, in timp ce radioul este lasat tot mai mult pentru brandurile mai mici si de obicei locale. Din acest motiv auzim pe posturile de radio tot felul de reclame stupide care suna mai degraba a anunt publicitar si care pe deasupra mai folosesc si acelasi voiceover.


E o constatare pe care o poate sesiza oricine asculta radioul mai mult de 2 ore pe zi. O motivatie ar fi lipsa de acoperire la nivel national si de asemenea a spatiilor publicitare efective la putinele posturi care au acoperire nationala. Exista insa parteneriate, posturi locale care preiau semnalul posturilor nationale iar acestea pot fi folosite pentru a propaga mesajul si in cele mai indepartate colturi ale tarii.


Pe de alta parte, radioul este, in Romania, un mediu anost tocmai pentru ca este prea plin de publicitate. Posturile de radio cu audienta mare si acoperire nationala sunt atat de pline de inserturi publicitare incat nu mai au timp sa-si difuzeze propriile jingle-uri sau sa-si promoveze programele. E normal ca brandurile sa fuga de un astfel de mediu in care devine din ce in ce mai greu sa te diferentiezi.


In plus, au inceput sa fuga si receptorii mesajului, n.r. ascultatorii pentru ca se satura de caracaterul comercial al acestor posturi. Acum, posturile mici, care inca nu au prins gustul banului venit din publicitate, incep sa castige din ce in ce mai multi clienti si desi pare mai greu de gestionat, o campanie derulata pe 15 posturi mici poate fi multe mai eficienta decat una pe 2 posturi mari.


Segmentarea ascultatorilor este mai pronuntata si fidelitatea mai mare decat in cazul televiziunii ceea ce face din radio un mediu mai eficient sub aspectul targetarii insa din pacate, de acest avantaj se bucura tot brandurile mici sau cele locale si asta doar pentru ca brand managerii ce gestioneaza branduri nationale inca nu au deschis ochii indeajuns.

 

Adrian Monoranu

Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info